Dags för Magi?

Imorgon bitti släpper Mag Interactive rapport för perioden september-november. Så vad har hänt sedan sist?

  • När vi klickar runt bland Mags spel på App Annie får vi intrycket av att den befintliga portföljen utöver Quizkampen stått sig bra under kvartalet, både vad gäller antalet nedladdningar och köp i spelen.
  • Quizkampen å andra sidan ser riktigt intressant ut. Vår spaning från i december känns fortfarande högst relevant och vi hoppas på lite positiva siffror från spelet i rapporten. App Annies årliga sammanställning tyder också på en potentiell trendvändning (se bild nedan).
  • Ett stort arbete med att sammanfoga alla olika versioner av Quizkampen slutfördes. Det gör att uppdateringar av spelet kommer gå mycket smidigare framöver samt att man kommer kunna optimera användandet av servrar m.m. “Övriga externa kostnader” var hela 77 Mkr under året och det finns nog en del förbättringspotential på den posten.

Några guesstimates på viktiga siffror i morgondagens rapport:

  December-februari Mars-maj Juni-augusti
September-november
DAU (miljoner) 3,1 2,9 2,8 3,0
MAU (miljoner) 11,4 9,7 15,3 16,0
ARPDAU (US cent) 2,6 2,8 2,3 3,0
Nettoomsättning (Mkr) 59 51 54 60
EBITDA (Mkr) −12 5 −1 5

Något i den stilen tillsammans med positiva tongångar om framtiden bör potentiellt kunna lyfta aktien ett par snäpp från dessa mycket nedtryckta nivåer.

Quizkampen toppar listan över MAU under året i både Tyskland och Schweiz. I Sverige syns spelet på plats fyra. (Källa: App Annie The State of Mobile 2019)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *