Mobilspelstrion efter Q3

Dags för kort uppföljning på de tre mobilspelsbolagen vi skrivit om tidigare nu när Q3:orna fått sjunka in något.

Jämförelsetabellen just nu på samma sätt som efter Q2:

  Mag Interactive G5 Entertainment Qiiwi Interactive
EV (MSEK) 230 750 190
Intäkter senaste kvartalet * 4 (MSEK) 198 1 208 25
DAU (miljoner) 1,9 1,6 0,06
EV/DAU (SEK) 121 469 3 167
EV/S 1,2 0,6 7,7
MAGRPPU   45,8 USD  
ARPDAU 2,6 US cent   1,07 SEK
Kassa (MSEK) 185 125 4,5
Balanserade utvecklingsutgifter (MSEK) 64 (+77 goodwill) 224 4,2 (+3,7 goodwill)

Inga större förändringar alls i tabellen sedan sist.

MAG har släpps spelet Wordzee i softlaunch i Sverige och starten har varit mycket stark. Stor potential att bli en ny global ”evergreen”. Både uppföljaren till Quizkampen och minst ett annat lovande spel har kommit långt i utvecklingen också. Befintlig katalog står stadigt.

G5 efter en formidabel uppgång (tack Kvalitetsaktiepodden?) under september är den nu tillbaka på ungefär samma kurs som efter Q2. Bolaget står fortfarande och stampar med gamla titlar i katalogen.

Qiiwi talade varmt om sitt positiva kassaflöde direkt efter Q2. Kassan ökade ett litet, litet snäpp under Q3 totalt vilket tyder på att aug-sept mycket väl kan gett flat eller rentav negativt kassaflöde. Wordington ser inte särskilt spännande ut på download- eller grossinglistorna sedan global launch. Hells kitchen känns vanskligt att prisa in något värde i redan nu.

Betalar du helst en hundring, en femhundralapp eller 3 200 kr per daglig aktiv användare vid ditt nästa mobilspelsbolagsköp?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *